איך יצירת קהילה ממוקדת בחברת B2B תעזור לקבל יח"צ איכותי בחינם?

איך יצירת קהילה ממוקדת בחברת B2B תעזור לקבל יח"צ איכותי בחינם?

קרדיט:

הסוגיה של יצירת קהילת עוקבים בשוק גלובאלי בינלאומי, תוך שימוש בערוצי דיגיטל בלבד, היא אתגר לא פשוט. על אחת כמה וכמה בחברת B2B בהן הפנייה היא לקהל יעד מצומצם יותר ומקצועי בענף מסוים.

למה בכלל לטרוח ליצור קהילת עוקבים?

אז למה בכלל לטרוח ליצור קהילה ממוקדת של אנשים המתעניינים בתחום ספציפי? כמובן שההצלחה בשיווק בכלל ובשיווק הדיגיטלי בפרט תהיה גדולה יותר אם נפנה לאנשים הרלוונטיים עם תוכן שרלוונטי להם. אם נעניין אותם בתוכן שייתן להם ערך אמיתי ואולי אף יוכלו ללמוד ממנו, יעקבו אותם אנשים (חלקם לקוחות פוטנציאליים) אחרינו ואף ירשמו לקבלת תוכן נוסף בעתיד.

גישת ה-Inbound Marketing מדברת על משיכה של קהל אל המותג/מוצר בעזרת תוכן שיווקי איכותי הנותן ערך אמיתי לקהל, המופץ בערוצים דיגיטליים שונים. זאת לעומת גישת ה Outbound Marketing שבעיקר מכוונת לדחוף תוכן (בעיקר פרסומי) החוצה אל הקהל בתפוצה רחבה, ללא התייחסות מיוחדת לערך שהקהל מקבל.

אני רואה זאת שוב ושוב – ברגע שאנחנו מפיקים תוכן עמוק ואיכותי, הנוגע בנושא מעניין ורלוונטי לשוק או ללקוח, שעונה על בעיה או שאלה אמיתית, אנשים נרתמים ומוכנים לעקוב, להקליק, להשאיר פרטים, להוריד או לצפות. כל מה שאיש שיווק רוצה שהם יעשו. כמובן שהעטיפה של התוכן חייבת להיות מזמינה וחכמה, ומוגשת דרך הערוצים הנכונים כדי שימצאו אותה.

קהילת עוקבים איכותית וממוקדת עשויה להכיל בתוכה לקוחות פוטנציאליים, שותפים עסקיים, עיתונאים, בלוגרים ואנליסטים ושאר מתעניינים. ככל שנשקיע יותר באיתור האנשים הרלוונטיים, נרתום אותם להצטרף לקהילה שלנו, ונתמיד ביצירת תוכן איכותי שנותן ערך, כך נעלה את הסיכוי להצלחה עם אותם עוקבים.

מהי הצלחה? מכירה, השפעה על דעת קהל, חשיפה ומיצוב נכון בשוק.

לעיתים קרובות, חשיפה ומיצוב נכון יביאו אותנו להגדלת המכירות ולכן כדאי לנו להשקיע בחשיפה מקסימלית למוצר או למותג.

מה החשיבות של חשיפה במדיה ויח"צ?

בעולם ה B2B, חשיפה על ידי יחסי ציבור למגזינים, בלוגים ואנליסטים היא משימה לא פשוטה.

קודם כל עליך להתמקד ולזהות את המדיה הרלוונטית בשוק שלך. לאחר מכן עליך לדעת איך ליצור איתם קשר. ואז עליך ליצור הודעות לעיתונות בצורה אטרקטיבית מספיק כדי לגרום להם להתעניין ולדבר על החדשות שלך.

אנחנו רואים היום שהמדיה (עיתונאים, בלוגרים ואנליסטים) מאוד אוהבת לדבר על סטארטאפים, השקעות, רכישות, מכירות ועסקאות מעניינות.

אך מה קורה כשיש לך מוצר שאתה מאוד רוצה לקדם, אבל זה לא בדיוק באג'נדה של המדיה לכתוב על המוצר שלך? ואני לא מדברת על פרסום, שכמובן בעזרתו אפשר להפיץ את הבשורה.

אני מאמינה שיש שתי אפשרויות אפקטיביות עיקריות:

  1. לחתום על הסכם שיתוף פעולה של תוכן שיווקי עם ערוצי המדיה. תמורת סכום כלשהו (משתנה מתעשיה לתעשיה ולפי קריטריונים נוספים) תוכל להתנסות בשותפויות מהסוגים הבאים:
    • כתיבת והפצת מסמך מחקרי מעמיק (לדוגמא whitepaper), כשהמותג שלך הוא נותן החסות העיקרי. בתוך המסמך ניתן לשלב מסרים המקדמים את המוצר החדש.
    • הפקת וובינר שידבר על תופעה או טרנד מסוים, מצב השוק, האתגרים, הצרכים והפתרונות. המוצר שלך כמובן יוצג כאחד הפיתרונות.
    • אירוח של מסמכים שלך באתרים של המדיה ואיסוף לידים על ידם לתקופה של מספר חודשים עבורך.
  2. לייצר מידע מעניין הקשור למוצר שלך, ולפרסם את המידע הזה בחינם. כדאי לפרסם אותו בכל ערוצי המדיה שלך – כגון בלוג, ניוזלטרים, מדיה חברתית והודעות לעיתונות.

לעיתים המידע המעניין ביותר מתקבל כתוצאה מהפעלת המוצר שלך בפועל (בין אם עבור לקוח ובין אם לשם ההדגמה), איסוף הנתונים שהמוצר מייצר והפקת דו"חות מעניינים עם המידע, ניתוח הנתונים מסקנות והמלצות.

פרסום המידע הזה יכול בסבירות גבוהה להתברג אצל המדיה כפוטנציאל למאמר שלהם על התחום שקשור למוצר שלך. מנסיוני עד היום, כאשר מספקים למדיה נתונים מעניינים, הם קופצים על המציאה לכתוב כתבה או לבקש ראיון.

האפשרות השניה היא מאתגרת יותר לביצוע אבל הרבה יותר עוצמתית כיון שאם המידע מעניין, החשיפה על ידי מדיה אחת עשויה להוביל לחשיפה במדיה נוספת.

אם אתה מייצר מידע יוצא דופן, מעניין ורלוונטי הקשור למוצר שלך ולמה שמתרחש בשוק, המדיה – עיתונאים, בלוגרים ואנליסטים – יתחילו לעקוב אחריך ולבקש להשתמש במידע זה עבור כתבות וסיקור.

נכון, זה לא תמיד פשוט, והמידע באמת צריך להיות יוצא דופן על מנת לתפוש את תשומת הלב הנכונה. עבור כך, כדאי לנסות ולשלב את המידע הזה עם אירוע או תופעה שמתרחשת בסמיכות. לדוגמא – אנחנו בחרנו באירוע המונדיאל בברזיל שנה שעברה על מנת לעקוב אחר הפיראטיות של המשחקים ששודרו בטלויזיה ולהפיק על כך נתונים מעניינים בעזרת אחד המוצרים שלנו.

הקמפיין הזה הוביל לבקשות מהמדיה להשתמש בחומרים שיצרנו עבור הפקת כתבות בנושא. אתרים כמו Newsweek ,TorrentFreak ,The Guardian ,International Business Times ועוד, פרסמו כתבות על הפיראטיות של משחקי המונדיאל, ציטטו אותנו והזכירו אותנו כמומחים בשוק.

לסיכום, ככל שתשקיעו בתוכן מעניין ובגיוס קהילת עוקבים ממוקדת ואיכותית, יגדלו הסיכויים לתפוס את תשומת לב האנשים הנכונים, הן מדיה והן לקוחות פוטנציאליים.
יחסי הציבור והחשיפה למדיה יכולים להיות פשוט פועל יוצא של עבודת תוכן שיווקי טובה ואסטרטגית.

במקרה הבוחן שאציג בכנס "נקסט-קייס" ב-30 לדצמבר 2015, אשתף איך ולמה יצרתי קהילת עוקבים תוך מספר שבועות, וכיצד זה הוביל ליח"צ בחינם. אני מקווה שהמקרה שאציג יעזור לאנשי שיווק להעריך מחדש את התוכן אותו הם יוצרים, ואת הדרך האופטימלית לשווק אותו כדי להגיע לחשיפה מקסימלית במדיה תוך חיסכון בעלויות.

הבטח את מקומך בכנס החשוב של השנה

קרדיט לתמונה: Sjoerd Lammers street photography


לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים