איך הצלחנו להביא אתר איקומרס לדף ראשון בגוגל בזירה תחרותית?

איך הצלחנו להביא אתר איקומרס לדף ראשון בגוגל בזירה תחרותית?

קרדיט:

SEO כבר מזמן הפך מרצף פעולות טכני וקבוע לעבודה סיזיפית קשה, כשבנישות מסוימות ובעיקר באתרי איקומרס, קיימות לא מעט בעיות ומכשולים שיכולים למנוע מהאתר המקודם להתברג בדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל.

אתרי איקומרס טומנים בחובם מספר אתגרים בכל הקשור ל- SEO:

  1. ריבוי מוצרים – ריבוי מילות מפתח ונושאים לקידום
  2. תחרות גדולה בין חנויות רבות אחרות שמוכרות את אותם מוצרים בדיוק
  3. בעיות רבות של הכפלות תוכן בין מוצרים באתר והכפלה מול אתרים אחרים ברשת
  4. בעיות אינדוקס שעשויות לגרום מצד אחד לחלק מהמוצרים לא להתאנדקס ומצד שני לעודף דפים מאונדקסים שמקשה על גוגל בסריקת האתר.

תוסיפו לזה מעבר של אתר בזירה תחרותית לפלטפורמה חדשה לגמרי – והרי לכם פתח להמון תקלות SEO  אפשריות.

עוברים לאתר חדש – בשורות טובות?

בדרך כלל כשלקוח שלנו מבשר על מעבר לאתר חדש, זה כמעט תמיד יתקבל בברכה ובעידוד מצדנו.  סוף סוף יש אפשרות לתקן בעיות היררכיות מבניות באתר, סוף סוף נוכל לעצב את דפי הנחיתה החשובים ולערוך שינויים טכנולוגיים מתבקשים כמו התאמה למובייל וכו'..

לצד האופטימיות במעבר, ידוע לכולנו שמעבר אתר הוא גם פתח לתקלות, בין היתר בשל הצורך בביצוע הפניות לדפי נחיתה מובילים, החשש ממערכת חדשה והבעיות שהיא עשויה ליצור וכו'…

במקרה שלנו נעשה מעבר מפלטפורמה של לייבסיטי לפלטפורמת מג'נטו.  כל מי שהתנסה במג'נטו יודע שמדובר במערכת נהדרת לאתרי איקומרס, אך היא מחייבת היערכות ועבודה צמודה, בעיקר לאור העובדה שנדרשת עבודה רבה בהגדרות SEO במערכת.

כשאתה נמצא בסיטואציה שהאתר שלך מקודם בעשרות ביטויים בדף הראשון, תמיד קיים החשש במעבר לפלטפורמה חדשה ובביצוע שינויים במצב הקיים.  לצערנו הרב, על אף כל ההכנות המקדימות שנעשות, הרבה פעמים אנו מוצאים את עצמנו מופתעים.

אז כמובן שכמו בכל פרויקט SEO, נערכנו כמו שצריך, בנינו מסמך דרישות והנחיות לגבי ההפניות הנדרשות.

אז עשינו…

אנחנו מתכננים תכניות והמתכנת צוחק

אחד הדברים הראשונים שאנחנו נוהגים לעשות בעת עליית אתר חדש, הוא שימוש בכלים לסריקה ובדיקה שגוגל אכן סורק את האתר ושכל דף עבר לייעודו החדש ללא תקלות.  אז כמובן שהאתר עלה לאוויר ומיד גילינו שחלק גדול ממנו בכלל חסום בקובץ רובוטס.  לצערנו גילינו שזו רק ההתחלה…

מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר?

  • ומגלה שחלק גדול מהטייטלים באתר התאפס / נמחק?
  • ומגלה שגוגל לא מאנדקס חלק גדול מדפי האתר?
  • ומגלה שגוגל מאנדקס הרבה יותר מדי דפים באתר ונוצרות בעיות אינדוקס וסריקה?
  • ומגלה שכמה דפים שלך מתחרים ביניהם על אותו ביטוי
  • ומגלה שחלקים שלמים מהאתר שלך נעלמו ממפת האתר?

המערכת החדשה יצרה לא מעט בעיות כשחלק גדול מהטייטלים באתר שונו / נמחקו, הקנוניקלים לא הוגדרו כמו שצריך ומצאנו את עצמנו מהר מאוד ברגרסיה בכל הביטויים המקודמים.

תחילתו של משבר:

ירידה בדירוגים

לאט לאט התחלנו במשימת איתור התקלות ומתן מענה מהיר, כשבמשך מספר חודשים נאלצנו להתמודד בין היתר עם מגוון בעיות אופטימיזציה.

בין הפעולות שנדרשנו לעשות:

  • הגדרות SEO במערכת (נדרשנו לעשות אותן מספר פעמים לאחר שהתאפסו בעקבות עדכוני מערכת)
  • הפניות 301
  • שימוש נרחב בקנוניקלים למניעת הכפלות
  • מניעת אינדוקס של חלקים לא רלוונטיים באתר
  • אינדוקס מחדש של חלקים שנחסמו בשל בעיות טכניות

מתחילים מחדש

לצד כל בעיות האופטימיזציה שנמשכו במשך מספר חודשים, התחלנו בשני פרויקטים במקביל שלימים הובילו את האתר לעמוד הראשון בעשרות ביטויים.

תוכן, תוכן, תוכן

על החשיבות של תוכן ב- SEO, אין צורך לחזור.

תכניסו למשוואה הזו אלפי דפי מוצרים, בהם קיים תוכן כפול עם שלל אתרים ברשת ותקבלו בעיית SEO  קשה שמונעת מהמון מוצרים להתאנדקס ולהתקדם בגוגל.

במסגרת הפרויקט הנ"ל יצאנו לעבודת שכתוב מסיבית באתר שנתנה את אותותיה במיקומים.

העצמת המותג

אחד האלמנטים המשפיעים ביותר בשנים האחרונות הוא ללא ספק הצורך ביצירת מותג.  כל המרדף אחר קישורים טבעיים נובע בין היתר מהצורך ליצור אצל גוגל מצג – שמדובר במותג שיש לקדמו לתוצאות הראשונות בגוגל.

במסגרת פרויקט זה יצאנו לפעילות נרחבת עם עשרות בלוגריות, במהלכה קיבל האתר עשרות קישורים ואזכורים, לצד הגדלה משמעותית של תנועת הגולשים האורגנית – מה שתרם גם בעקיפין בסופו של דבר לעלייה ניכרת במיקומים.

איך עשינו את כל זה?

אני חושב שהקייס סטאדי הנ"ל חשוב מאוד כי הוא מציג התמודדות יומיומית של חברת קידום אתרים עם מגוון נרחב של בעיות אופטימיזציה באתר. במשך מספר חודשים, התמודדנו כמעט עם כל תקלת on-page  אפשרית וכל פעם מחדש היינו צריכים להבין את הגורם לבעיה ולטפל בו בהקדם.   במהלך הפעילות מיקומי האתר השתנו בצורה קיצונית מהדף הראשון ועד להיעלמות מוחלטת.

בתקופה כזו החברים הכי טובים שלך הופכים להיות ה- screaming frog שבעיניי ללא ספק נחשב לכלי חובה בארגז הכלים של כל מקדם וה- search console  (גוגל וובמסטר טולס) שמשמש כמתריע בזמן אמת על בעיות באתר ובזכותו עלינו על חלק גדול מהבעיות.

מי שרוצה להיכנס אתי לעובי הקורה, לחפור על התקלות שבדרך, על ההתמודדות ועל תהליכי החשיבה – מוזמן להרצאה שלי בנושא שתתקיים במסגרת המסלול למתקדמים בכנס Next case 2015.

נתראה בכנס,

אנידור חקק, היידה


לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים