איך להשתמש בפייסבוק כדי לקדם אתרים בגוגל?

איך להשתמש בפייסבוק כדי לקדם אתרים בגוגל?

קרדיט:

מה תרצה להיות כשתגדל? "Affiliate!" (לא אתה לא…)

אם נתחיל מהסוף, שזה המקום האישי/מקצועי שלי כ-Affiliate כיום, אז אני יכול לומר שבמציאות אינטרנטית לפיה כל שינוי בגוגל טורף מחדש את הקלפים (והכוונה היא לתוצאות/מיקומים) אז אין ברירה אלא לנסות וללמוד טכניקות חדשות בהן ניתן להשתמש על מנת להופיע במקומות ריאליים (וכשאני אומר ריאליים הכוונה היא למיקומים הראשונים ולו רק בגלל אותן מודעות ממומנות שמתחילות את הספירה מהמקום הרביעי גם ככה).

אז אם פעם יכולתי להרשות לעצמי להתחרות על כל מילה וביטוי תחרותי בגוגל מול אתרי Affiliates מקומיים וקטנים ממני מבחינת היכולות המקצועיות שלהם והתקציב הכולל אז היום זה נהיה בלתי כדאי לחלוטין.

את מקומם של הקטנים מחליפים האתרים הגדולים הודות לאותם עדכוני אלגוריתם אחרונים שיצאו מגוגל. הגדולים הפכו לאוטוריטה בתחומם על חשבונם של הקטנים שיצאו מהמשחק או יצאו בקרוב מאד ולהתחרות מול הגדולים זה לא קרב שקול או כזה שעושה היגיון כלכלי. אז מה כן כדאי לעשות?

לנסות ולמצוא דרכים יצירתיות יותר "שיספקו את הסחורה" (מיקומים ותנועה רלוונטית), כי המטרה המרכזית היא להצליח להתחרות על אותה תנועה נכנסת ממנועי החיפוש והמרתה לכסף בסוף התהליך.

"SEO is dead baby"

SEO is dead

מתוך הסרט ספרות זולה

עבור מי שכבר נמצא בשוק זמן רב, בין אם כ Affiliate ובין אם לא, המשחק קצת שונה. לנהל אתר גדול בעל מוניטין וותק, בשפה זרה ובשוק מאד תחרותי בחו"ל נוספת סוג של מורכבות לעניין. אם מיקומים של הרבה ביטויי זנב ארוך (Long Tail) נשארים די יציבים לאורך זמן ומה שמשתנה אלו אותם ביטויי זנב קצר (Short Tail).

אז איך אפשר להשאר בביזנס וכן להצליח להתחרות עליהם בכלל? וכמובן בלי להכנס לאותם עלויות, שיהפכו את העניין ללא כלכלי או כדאי מלכתחילה.

מה לגבי העלאת קמפיין חד פעמי שנכנס בתזמון ובהקשר הנכון מבחינת התוכן ויכול להקפיץ את האתר לאותה קבוצת ביטויים אבל לתקופה קצרה יחסית? ומה אם זה באמת לא יקר מדי כדי לנסות ואולי גם להצליח? התשובה אם כך היא קמפיינים של פוסטים בפייסבוק. אבל ויראליים!

  • איך יכול להשפיע פוסט ויראלי על המיקום של אותו דף אליו הוא קשור בגוגל?
  • תוך כמה זמן מרגע יציאתו לאוויר של פוסט כזה מושפע הדירוג של אותו הדף בתוצאות ולמשך כמה זמן?
  • מה זה פוסט ויראלי מבחינה כמותית ואיכותית ואיך הוא נראה בדף פייסבוק עצמו ובנתוני האתר בדיוק?

המרכיבים לקידום ממומן בפייסבוק:

  • דף פייסבוק שמקושר לפרופיל האישי
  • פרטי אשראי מעודכנים בחשבון הדף
  • תקציב חודשי שנקבע לפי תגובתיות השוק

חומרים:

  • תוכן וחומר מקצועי המבוסס על טרנדים בשוק
  • תמונות ברישיון מותאמות (לתוכן ולפייסבוק)

כלים:

  • כל כלי שבודק מיקומים ותחרותיות של מילות מפתח (SEMrush בגרסא החינמית מספקת גם)
  • כל כלי ניטור תנועה לאתר כדוגמת Google Analytics (חשבון מקושר)

אופן ההכנה:

בשלב ראשון – טווח קצר

יוצרים דף חדש לעסק דרך הפרופיל האישי עם פרטי אשראי איתו נוכל להתחיל לקדם פוסטים בדרך ממומנת.

מהרגע שהעלינו פוסט יש לנו אפשרות למעשה לקדם אותו מיידית. אבל כדאי לחכות (כמובן רק אם הפוסט אינו עניין חדשותי מיידי או טרנדי חולף). למה לחכות?

טיפ 1:

כי ככה נוכל להנות מכמות האנשים X כמות הלייקים שקיבלתם לדף שיחשפו לזה אורגנית לפני הכל.

אחרי שממצים את אותה חשיפה כדאי לצאת בהפצצה ממומנת, לפי פרמטרים שקובעים בקמפיין עצמו. אותה חשיפה ממומנת תביא איתה גם תנועה אורגנית כתוצאה מהפעילות החברתית סביבו (לייקים של חברים של אותם אלו שעשו לייק, שיתופים והערות).

טיפ 2:

הגדרת מדד לקמפיין מוצלח לפי סכום ראשוני ואינדיקציות חברתיות. אותו סכום יתן לנו אינדיקצייה האם הקמפיין משיג תגובה ויראלית עם נתונים מצויינים או לא. לצורך העניין, אם קבענו סכום התחלתי של 30$ ותוך כדי קמפיין זיהינו סימנים חיוביים, רק אז נשקיע סכום גדול יותר.

טיפ 3:

משך קמפיין של יום אחד או חמישה ימים. האמת שזה תלוי נושא ומיידיות היציאה עם פרסום הפוסט.

אם זה נושא טרנדי חם ורלוונטי שעלייה איתו באופן מיידי תביא לתוצאות טובות יותר אז לא נמתין לתגמול האורגני של כמות הלייקים מהטיפ הראשון ונשקיע את כל התקציב באותו היום. הראה סימני ויראליות כבר בשעות הראשונות? אז מוסיפים תקציב על מנת שנוכל להגיע למספר התוצאות המקסימאלי שניתן.

טיפ 4:

ככלל, אני יוצא עם קמפיינים בימים שמוגדרים כימי עבודה וללא סופי השבוע. נוכחתי לגלות שרמת המעורבות החברתית (Engagements) עולה משמעותית בקמפיין שהושק נאמר ביום שני לעומת קמפיין שעלה בסופ"ש.

אז מכאן שכדאי להעלות קמפיין עם תחילת שבוע העבודה ולכבות אותו בסופ"ש כדי שלא יאכל לנו תקציב ללא מתן ערך חברתי-קידומי ממשי.

בשלב השני – טווח ארוך

העלינו קמפיין, נהיה ויראלי, הביא כמות מאסיבית של תנועה לאתר בזכותו ופרק הזמן או התקציב אותו הגדרנו תם. מה עכשיו? אז זהו שכאן למעשה מתחילה ההצגה.

זוכרים את הטיפ השלישי והרביעי כאן למעלה? אז בזכות שני אלו השגנו מדד רלונטיות (שנקבע בהתאם לביצועי אותו קמפיין) עם ערך גבוה (אומר בין 7 ל 10), דבר שמוריד משמעותית את עלויות המעורבות החברתית לפוסט (Engagements) למחירים אטראקטיביים במיוחד (0.02$ עד 0.1$).

מרגע זה ואילך אנחנו קונים תנועה מממונת זולה במיוחד מפייסבוק. ולמה זה טוב? כי כל תהליך קניית תנועה חברתית לדף המיועד באתר הוזל בצורה משמעותית וניתן לצבור ערך חברתי עבור אותו דף. ערך שיהפוך בהמשך לפקטור חשוב בדירוג אותו דף על ידי גוגל.

ב-30 לדצמבר אציג את התמונה המלאה של השימוש בו אני עושה בפייסבוק כמנוע צמיחה לאתר שלי. אציג את הפרקטיקות שבשימוש לאחר תקופה ארוכה של ניסוי ותהייה ודרך הסקת המסקנות מקילומטראז' של קידומם של פוסטים כאלו. אציג דרך שימוש אפקטיבית בה אני משתמש ליצירתם של קמפיינים ויראליים שמאפשרים לאתר להמשיך ולהיות רלוונטי במיקומים בגוגל כיום, בשוק תחרותי מאד, המשתנה כל העת.


לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים