איך קידמנו בהצלחה 3 אתרי Wix מסוגים שונים (קייס סטאדי)

איך קידמנו בהצלחה 3 אתרי Wix מסוגים שונים (קייס סטאדי)

קרדיט:

עם יותר מ-112 מיליון משתמשים ופלטפורמה שעובדת ב-17 שפות, Wix.com שינתה לחלוטין את האופן שבו בונים אתרים בעולם. המוצרים השתכללו וקצב ההתקדמות מטאורי. אבל לא רק המוצר טס קדימה. גם השוק, ובעיקר המשתמשים.

מחקרים מראים כי ללמעלה מ-71 אחוז מהעסקים הקטנים והבינוניים בארה”ב יש אתר אינטרנט, והמספרים רק הולכים וגדלים. אתר טוב הפך לתו איכות של לגיטימיות. Wix אמנם מספקת פתרון אסתטי, זמין ונוח במגוון אדיר של נישות, אבל המשתמש כבר הבין מזמן שהדרך להשגת עוד לקוחות רק מתחילה עבורו.

מבעלי עסקים קטנים כמו צלמים ומוזיקאים, דרך בלוגרים וחנויות מקוונות’ כולם מבינים את המשמעות וההשלכות של עבודת SEO טובה – מה דירוג גבוה במנועי חיפוש עושה לחשיפה וליחס ההמרה. גם ב-Wix מבינים את זה, וזו בדיוק הסיבה שבגינה ערכנו את מקרה הבוחן עליו אפרט בכנס.

יש תפיסה. ויש מציאות

אם רק היה לי דולר בכל פעם ששמעתי “אי אפשר לקדם אורגנית אתרי Wix” או “יכולות ה-SEO של Wix מוגבלות”, הייתי מזמין אתכם להרצאה אחרת. כנראה בבית שלי בקריביים. אלא שהמציאות שונה לגמרי. לא רק שרוב הביקורות שהודבקו ליכולות הקידום האורגני של Wix הן נחלת העבר או הדמיון (פלטפורמה מבוססת פלאש, בעיות אינדקס, URLs לא ידידותיים, הפניות redirect מוזרות), אלא שהמוצר הוא כיום בחוד החנית של תחום ה-SEO.

נכון, אנחנו לא מושלמים. תמיד יש מה לשפר, בטח בעולם הדינמי שגוגל בראה לנו, אבל Wix משקיעה משאבים אדירים כדי להיות בטופ ולהציע למשתמשים שלנו את ארגז הכלים המתקדם עם המידע הכי עדכני בתחום ה-SEO – הכל בצורה נגישה ופשוטה. רק השנה הושק מעל סט היכולות הבסיסי של הפלטפורמה מוצר בשם Wix SEO Wiz, שלמעשה מציע ללקוחות תכנית SEO מותאמת ותפורה למידות שלהם. שום רקע בקידום אורגני הוא לא הכרחי. אפילו את חקר מילים המוצר עושה עבורם, ודואג שהצעדים הראשונים יהיו פשוטים ולא מאיימים.

אתרים הם אתרים

“Wix עובדת בסדר גמור בחיפוש בגוגל”, אמר לפני פחות משנה ג’ון מולר, אחת מאושיות ה-Search המובילות  בגוגל. “אתרים הם אתרים”.

זו בדיוק הנקודה. אתרי Wix לא רק שמסוגלים להיות מדורגים גבוה בגוגל, הם גם עושים את זה יום-יום ובסביבות הכי תחרותיות שיש. כבר שנים שהצוות שלי ואני מקדמים עמודי Wix עבור מילות מפתח ענקיות ותחרותיות ומובילים את ה-SERP.

Wix, או כל פלטפורמת בניית אתרים אחרת, היא לא הסיבה לדירוג של אתר זה או אחר. אלה הם האסטרטגיה, הזמן ואיכות העבודה שהושקעו שמכתיבים את ההישגים. עבודה יום-יומית, לפעמים סיזיפית, עם תכנון לטווח ארוך היא זו שמביאה תוצאות. חשיבה על התמונה הגדולה, בלי קיצורי דרך ופתרונות אינסטנט. בין אם אתם משתמשי Wix ובין אם הלכתם למקדם האתרים הקרוב למקום מגוריכם, החוכמה היא למצוא את הדרך שנכונה לתחום ולסביבה בה האתר שלכם חי.

מה משותף ליוגה, רחפנים ורעש לבן?

במקרה הבוחן שערכנו לקחנו מספר אתרי Wix של משתמשים מן השורה, וליווינו את בעלי האתרים במשך מספר חודשים. המטרה הייתה להסביר להם איך מתכוננים לעבודת SEO נכונה: חקר מילים, Audit מקיף, גיבוש אסטרטגיה ויישום שלה על גבי האתר ומחוצה לו.

אותם משתמשים – בעלת סטודיו מקומי ליוגה, בעל חברת הפקה לצילום באמצעות רחפנים ואפילו בחור שמוכר (קחו נשימה…) רעשים לבנים להרגעת תינוקות – לקחו את ה-SEO שלהם בידיים, ובכמה צעדים באמת לא מסובכים הביאו תוצאות מרשימות.

בין אם דרך אופטימיזציה לתוצאות המקומיות, טרגוט חכם של מילות חיפוש בעמודים שונים, הוספת תוכן, שיפור UX  או רה-ארגון מבני, מהר מאוד גוגל קיבל הבנה טובה יותר של האתרים.

התוצאות הלוקאליות ומילות החיפוש הממותגות הגיעו ראשונות והביאו הצלחות בטווח מיידי. אחרי תקופה לא ארוכה, גם גרף הדירוגים עבור מילות החיפוש המובילות הלך ונהיה ירוק יותר מדי שבוע. בהמשך זיהינו כמה הופעות בודדות בעמוד הראשון (חלקן למילים של 61,500 חיפושים בחודש בארה”ב), קונסולת החיפוש של גוגל הראתה עלייה ניכרת בכמות ה-Impressions וגם בעלי העסקים דיווחו על לידים ראשונים ממנועי חיפוש.

עם כוונון קל ולא מעט סבלנות, עמודים נוספים החלו להיות מדורגים, תוצאות שמחלצות Featured Snippets החלו לכלול את התארים, ולבסוף גם מקומות ראשונים עבור מילות המפתח המרכזיות אותן הם סימנו נפלו ברשת.

אין שאלה שמדובר בעסקים קטנים ובנפח נמוך משמעותית ממה שאנחנו ב-Wix רגילים להתמודד מולו בניהול השוטף. אבל מקרה הבוחן הזה הסב לי אושר עצום. לראות את בעלי האתרים מדווחים על הכפלת, ואפילו שילוש, הטראפיק; על תנועה אורגנית שנוסקת בלמעלה מ-500 אחוזים (כמעט מחצית מהכניסות לאתרים) ועל הורדת מדדים התנהגותיים כמו ה-Bounce Rate ב-40 אחוזים? והכל עם אתרי Wix? פשוט אין כיף גדול יותר.

Wix graph

אותי מר מולר וגוגל לא צריכים לשכנע. אתרים הם אתרים, ואלה האסטרטגיה והעבודה שאתם משקיעים שיקבעו כמה רחוק תגיעו.

עדיין לא מאמינים? רוצים לראות את העבודה והמספרים במו עיניכם? מוזמנים לתפוס מקום בהרצאה שלי, שתתקיים במסלול הטכני בכנס Next Case 2017. 


לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים