5 טקטיקות פשוטות להטמעת אוטומציה מתקדמת של שיווק במייל

5 טקטיקות פשוטות להטמעת אוטומציה מתקדמת של שיווק במייל

קרדיט:

אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה מאוד מעניינת שבה מצד אחד התקשורת עם הנמענים הופכת להיות אוטומטית לחלוטין, ומצד שני היא נהיית סופר-פרסונלית וממוקדת.

לא משנה כמה מהר משתנה הנוף הדיגיטלי, שיווק במייל מוכיח את עצמו כערוץ שיווק אפקטיבי ביותר לשיפור ביצועי הקמפיינים שלכם, הגדלת מאגר הלקוחות, שיפור ה-engagement, הגדלת הלידים והמכירות והגדלת ה-ROI. בישראל מעל 90% רכשו לפחות פעם אחת מוצר או שירות כתוצאה מאימייל שנשלח אליהם!

אילו טקטיקות מתקדמות של דיוור אלקטרוני ואוטומציות זמינות עבורכם כיום וכיצד תוכלו להשתמש בהן?

1. שימוש בתוכן דינמי להגדלת אחוזי הפתיחות וההקלקות

באמצעות שימוש במגוון טפסי הרשמה ממוקדי-מסרים באתר האינטרנט שלכם תוכלו להגדיל משמעותית את כמות הנרשמים ואת רשימות התפוצה שלכם. באמצעות אותו מידע יקר ערך שאספתם מטפסי ההרשמה, תוכלו לסווג את הנמענים שלכם לקבוצות דינמיות לפי העדפות ותחומי עניין ולהתאים את הכותרות, את התוכן ואפילו את התמונות שבדיוור לכל נמען או קבוצת נמענים בקלות.

וכשאני מדבר על פרסונליזציה אני לא מדבר רק על פנייה בשם הפרטי – אני מדבר על התאמה של תכנים, ויז’ואלס ואפילו זמני שליחה של ניוזלטר באופן אישי לנמען, על פי העדפותיו. טקטיקה זו תגביר את הסיכוי שהנמענים יקליקו על הקמפיין שלכם וכפועל יוצא, תגדיל את יעילותו של כל מערך השיווק שלכם.

2. בניית מסעות לקוח אוטומטיים לחיזוק הקשר עם הלקוחות

אחת הבעיות הנפוצות שעולות בקרב משווקים היא שנמענים פשוט הולכים לאיבוד בתוך מסע הלקוח. הכוונה היא שנמען שנרשם לאתר, מקבל אימייל אחד ומאז נעלמים עקבותיו אי שם בשממת רשימות התפוצה. המטרה שלכם כמשווקים היא להשאיר את הלקוח כמה שיותר בעניינים, ואין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר בניית מערכים של אימיילים וסמסים אוטומטיים.

תוכלו לקבוע מראש סדרות של אימיילים שיישלחו אוטומטית ללקוחות שלכם בזמנים שאתם בוחרים ולהתאים את הדיוורים לתגובות שלהם. נקודת המוצא היא שיש הבדל בין נמען שפתח מייל ששלחתם – לכזה שלא פתח; ובין נמען שהקליק על כפתור מסוים – לכזה שהקליק על קישור אחר. טקטיקה זו תמקסם את תוצאות הקמפיינים שלכם, תחזק את הקשר שלכם עם הלקוחות ותשפר פלאים את אחוזי ההמרות.

3. יצירת טריגרים מבוססי התנהגות באתר ובדפי הנחיתה שלכם למיקוד התכנים השיווקיים

טריגרים מבוססי התנהגויות גולשים משנים את כללי המשחק ומאפשרים לכם להגיב ללקוחות בזמן אמת ובצורה הכי מתאימה. מה דרוש לשם כך? הטמעת קוד חכם באתר ובדפי הנחיתה, שיאפשר מעקב אחר התנהגויות הנמענים.

משם, תוכלו ליצור מערכי אוטומציה (ניוזלטרים, אוטורספונדרים, שליחת סמס או אפילו התראות לאנשי המכירות שלכם) המבוססים על טריגרים חכמים – ההתנהגות הסובייקטיבית של הגולשים שלכם ותחומי העניין שלהם. טריגר יופעל אוטומטית מיד כשלקוח יבצע פעולה מסוימת כמו: ביקור בעמוד, לחיצה על קישור או הרשמה למבצע. טקטיקה זו מאפשרת לכם לבצע סגמנטציה ופרסונליזציה המבוססות על פעולות המשתמש, למקד את התכנים השיווקיים וכך להגדיל את אחוזי הפתיחה של הקמפיינים שלכם.

4. שיפור חוויית המשתמש להגדלת יחס ההמרה

קמפיין דיוור שלא פותחים אותו הוא כמו מסיבה שאיש לא בא אליה. המשאבים הרבים שהושקעו בו – זמן, מחשבה, כסף ועוד – יורדים לטמיון. הדרך הטובה ביותר למנוע מצב עגום זה וליהנות מאינטראקציה חיובית היא הצבת הנמענים במרכז תשומת הלב והתמקדות ביצירת חוויית משתמש משובחת. באמצעות שילוב של סקרים במערכי האוטומציות שיצרתם, מדידת שביעות רצון הלקוח לאורך המשפך (Onboarding Funnel) וביסוס תקשורת נכונה ומתוזמנת – תוכלו להפוך נמענים ללקוחות נאמנים.

5. ניהול מערך שיווק רב-ערוצי למקסום ה-ROI

באמצעות ניהול מערך Cross-Channel Automations תוכלו למנף את נתוני ההתנהגות של הלקוחות שלכם בזמן אמת כדי לספק להם חוויה אישית בכל הערוצים השיווקיים. ניתן כיום לשלב הודעות סמס באופן אורגני בתוך מסעות הלקוח האוטומטיים, ולבדוק מה עובד יותר טוב מבחינה שיווקית בתוך מסלול האוטומציה – מייל או הודעת טקסט.

ניתן גם לשלב דיוור אלקטרוני עם ערוצים אחרים כמו רשתות חברתיות בשביל להגביר את האפקטיביות של הקמפיינים. זה עובד לשני כיוונים: בראשון, אתם יכולים להשתמש באימייל בכדי להניע נמענים לעמודים שלכם ברשתות החברתיות ולהגדיל את מספר העוקבים שלכם. ובשני, אתם יכולים להעלות את התוכן שלכם לרשתות החברתיות בשביל להגדיל את רשימת התפוצה שלכם לדיוור אלקטרוני.

רוצים ללמוד עוד על בניית מסעות לקוח אוטומטיים, חסכון במשאבים והגדלת ה-ROI? אני מזמין אתכם לשמוע את ההרצאה שלי בנקסט קייס, שתציג זווית ראייה חשובה ומרעננת לתוך עולמות האימייל מרקטינג והשיווק האוטומטי והתאמתם לסביבה העסקית המאופיינת באי סדר וחוסר וודאות.


  • Al

    מה, רון, פתחת סוכנות דיגיטל?? היית עד לא מזמן סמנכ”ל שיווק באקטיב טרייל, לא? בהצלחה תותח!

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים