10 צעדים שאתרי תוכן גדולים נוקטים כדי להגדיל את ההכנסות מפרסום

10 צעדים שאתרי תוכן גדולים נוקטים כדי להגדיל את ההכנסות מפרסום

קרדיט:

במקרים רבים, אתרי תוכן גדולים מתמודדים עם ריבוי טכנולוגיות פרסום וירידה מתמשכת בהכנסות מפרסום. אבל זה לא כורח המציאות – בהחלט אפשר לשנות את המצב. בהתבסס על ניתוח הניסיון של Adnimation עם למעלה מ-100 אתרים, מפורטים כאן 10 צעדים שהאתרים הגדולים נוקטים בהם כדי להגדיל את ההכנסות. בדקו את עצמכם – האם כבר עשיתם את הדברים האלה, או לפחות את חלקם? אם לא, זה הזמן להתחיל.

1. מכירה מוקדמת – Header Bidding

עוד בטרם מתחילה ההתמחרות הרגילה בין המפרסמים, אתרים גדולים מטמיעים קוד שנקרא Header Bidding בחלקו העליון של האתר. קוד זה מאפשר מכירה מוקדמת למפרסמי פרמיום המוכנים להתחייב למחיר גבוה יותר עוד לפני המכירה הפומבית הפתוחה. עם ניהול נכון, שיטה זו מעלה את המחירים וההכנסות מפרסום בעקביות.

2. ניתוח תוצאות ברמת המודעה

במקום למדוד שורה תחתונה של רווח מול תנועה באתר, אתרים יכולים עתה לנתח ביצועים ברמת המודעה הספציפית ולערוך ניסויים ובדיקות כדי לשפר את הנתונים ולהעלות את המחיר. ככל שרמת הניתוח יורדת לפרטים, כך עולה גם היכולת לפעול בהתאם ולהשיג הכנסות גבוהות יותר.

3. מודעות דינמיות במכשירים ניידים

גלילת התוכן במכשירים ניידים היא מהירה וגולשים מדלגים על הפרסומות הקבועות בקלות, כך שהתמורה למפרסם יורדת והמחיר לאתר יורד בהתאם. במקום המיקומים הנייחים של המודעות, אתרים גדולים מיישמים טכנולוגיות שפותחות את המודעות בצורה דינמית כאשר גולשים מאטים כדי לקרוא. מודעות דינמיות כאלה משיגות את המטרה של המפרסמים טוב יותר וההכנסות מהן גבוהות יותר.

4. מאמרים מיידיים של פייסבוק – Instant Articles

פייסבוק מציעה פלטפורמת ניהול תוכן מחוץ לאתר אשר מבטיחה זמני תגובה מהירים מאוד וחוויית קריאה מעולה לגולשים. לפלטפורמת ה-Instant Articles יש גם חסרונות שצריך להכיר, אבל בצד היתרונות נראה שהיא מאפשרת לקבל תנועה אורגנית גדולה יותר מפייסבוק – ותחת ניהול נכון, גם הכנסות נאות מפרסום.

5. גוגל אדקס בצירוף Dynamic Allocation

אתרים גדולים משדרגים את העבודה עם פרסומות של גוגל מהפלטפורמה הרחבה והמוכרת AdSense, שנועדה לשירות עצמי של בלוגים קטנים, לבורסת הפרמיום Google Adx. חיבור של בורסה זו לשרת הפרסום של גוגל (DFP) באמצעות מוצר שנקרא Dynamic Allocation חושף את האתר למפרסמים איכותיים ולמחירים גבוהים יותר. בורסה זו דורשת ניהול צמוד, אך כאשר זה מבוצע נכון – הכנסות הפרסום גבוהות יותר באופן משמעותי.

6. תוכן עשיר ומגוון

חלף חלון ההזדמנויות של אתרים “ויראליים” עם כתבות מועתקות וריבוי עמודים מלאכותי בגלריות שדורשות קליק כל כמה שניות. התמורה שאתרים אלה הציעו למפרסמים נמוכה מאוד ובהתאם גם ההכנסות מהם נמוכות באופן יחסי. חזרנו לימי המלוכה של התוכן האיכותי וככל שזה עשיר ומגוון יותר, כך תשומת הלב של הגולשים נשארת באתר ואיתה גם ההכנסות מפרסום.

7. ניתוח ביצועים וניהול יומי

בעולם הפרסום הפרוגרמטי מצטבר מידע רב על בסיס יומיומי ואף שמהצד נראה כאילו הכל נעשה באופן אוטומטי, דווקא מעורבות אנושית יכולה לתרום רבות לביצועים. אתרים גדולים מקפידים לנתח את המידע שמצטבר ולפעול בהתאם כמו בכל תהליך מכירות אחר. עבודה זו מגדילה בפועל את ההכנסות.

8. בחירת רשתות פרסום וניהול אקטיבי

אתרים גדולים מקבלים פניות מרשתות פרסום מספר פעמים ביום וכולן מבטיחות הרים וגבעות. בפועל, קשה לבחון את רשתות הפרסום ולהשוות ביניהן. אתרים גדולים יודעים לבדוק אילו רשתות באמת מסוגלות לעמוד בהבטחות וכן לנהל משא ומתן שמביא לתנאי תשלום וביצועים עדיפים בהרבה על ההצעה הראשונית.

9. קניית מדיה מבוססת הכנסות

עם המיקום המוגבל בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל והירידה בתנועה מפייסבוק, אתרים גדולים צריכים שיטות חדשות כדי להמשיך ולגדול ולעניין קוראים. אתרים גדולים ומתוחכמים קונים מדיה בפלטפורמות הגדולות, ובאמצעות חישובים מדוייקים וניהול נכון של מכירת הפרסום, מצליחים לקזז את עלויות הקנייה באמצעות ההכנסות מפרסום. התוצאה היא גולשים רבים ללא עלות נוספת.

10. שכירת צוות מקצועי

האתגרים החדשים של עולם הפרסום הפרוגרמטי דורשים יכולות מיוחדות ולימוד מתמשך. האתרים הגדולים מבינים זאת ושוכרים צוות מקצועי לניהול מכירת הפרסום באתר בצורה מקצועית. כאשר זה אפשרי, צוות זה מנוהל על ידי עובדים ישירים, אך במקרים רבים, מדובר בצוות מקצועי חיצוני, כמו זה שמציעה חברת Adnimation.

מעוניינים במידע מפורט יותר על הנושא? אתם מוזמנים לקרוא את כתבת המקור באנגלית.

ואם מתחשק לכם לשמוע עוד בעל פה על ניהול הפרסום באתרי תוכן והגדלת ההכנסות, אתם מוזמנים להגיע להרצאה שלי בנקסט קייס בה יוצג מקרה מעניין של אתר ספורט אשר הגדיל את ההכנסות מפרסום ב-55%. נתראה שם!

 


לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים