איך תפיקו את המקסימום מכנס מקצועי?

איך תפיקו את המקסימום מכנס מקצועי?

קרדיט:

כנס מקצועי הוא אירוע מהנה ומלחיץ כאחד. המון הרצאות, המון פעילויות, המון קולגות מהתחום, המון הזדמנויות לפגישות ולנטוורקינג – בקיצור, מרוב כל הטוב הזה קשה לדעת במה למקד את תשומת הלב שלכם. איך בוחרים לאילו הרצאות ללכת? כמה פגישות לקבוע ליום הכנס? מה לעשות אם אתם שונאים סמול טוק? האם כדאי לסכם כל הרצאה כדי לא לשכוח נקודות חשובות?

כדי שתפיקו את המקסימום מנקסט קייס ותצאו מהיום הזה עם חיוך ובהרגשה שהשגתם את כל המטרות שלכם או לפחות את רובן – אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן. מוכנים? 3… 2… 1… צאו לדרך!

לפני הכנס

עברו על התוכנית וסמנו הרצאות שמעניינות אתכם

מטבע הדברים, בכל כנס יש הרצאות שיהיו יותר רלוונטיות עבורכם וכאלה שפחות. מאחר שיש לכם בוודאי עוד מטרות לכנס חוץ מלהקשיב להרצאות, בדקו את תוכנית הכנס מבעוד מועד, וסמנו לכם את ההרצאות המעניינות ביותר. ודאו שהן לא מתנגשות עם הרצאות אחרות, במיוחד בכנס כמו נקסט קייס, הכולל שני מסלולי הרצאות שמתקיימים במקביל. 

צפו בסרטוני יוטיוב של המרצים

עדיין לא בטוחים לאילו הרצאות ללכת? בהרבה מקרים למרצים בכנס יש סרטונים מהרצאות קודמות, אותם תוכלו למצוא ביוטיוב או באתר החברה שהם עובדים בה. צפייה בסרטונים כאלה תעזור לכם להבין האם אתם מתחברים למרצה ולסגנון שלו, ומה הערך שהוא יתן לכם. בנוסף, צפייה בסרטונים יכולה לעזור לכם לחשוב על שאלות שתרצו לשאול את המרצים בכנס עצמו.

בדקו מי עוד מגיע לכנס

כנס מקצועי הוא לא מקצועי נטו – הוא אירוע חברתי לכל דבר. בין אם יש לכם כריזמה ממגנטת או שאתם מהטיפוסים המופנמים שמסתובבים עם הראש תקוע במסך – תמיד נעים יותר להסתובב בכנסים עם אנשים שאתם מכירים. אל תרגישו לבד! תבררו מבעוד מועד מי מהחברים ו/או הקולגות שלכם מגיעים, ותתאמו אתם להיפגש בכנס. בנוסף, אם יש מישהו שהרבה זמן רציתם לפנות אליו כדי להציע שת”פ, להציג לו רעיון שלכם, או סתם להכיר כדי להרחיב את מעגל הקשרים שלכם, בררו האם הוא צפוי להגיע, ואם הסיטואציה מתאימה, אף שלחו לו הודעה מראש כדי לתאם לשבת על כוס קפה במהלך הכנס.

שפשפו את הפיץ’ שלכם

יש לכם איזה רעיון מטורף לסטארט-אפ או לשיתוף פעולה ואתם רוצים לנצל את הכנס כהזדמנות לספר עליו לאנשים? תכינו את עצמכם מראש. תחשבו על מה שאתם הולכים להגיד, הקפידו להתמקד בנקודות החשובות ביותר (ה-selling points שלכם) ותזכירו לעצמכם למה אתם רוצים לפנות דווקא אל האדם הזה – כי יתכן שהוא ישאל אתכם.

תארזו מראש את כל מה שתזדקקו לו בכנס

מביאים את הלפטופ לסכם בהרצאות? את הסמארטפון מן הסתם אתם מביאים, נכון? אל תשכחו להביא מטענים עבורם! ימי כנסים הם ארוכים ומלאים בהתרחשויות ושימוש מסיבי במכשירים ניידים למיניהם – אתם לא רוצים להיתקע בלי סוללה באמצע היום. ארזו אתכם גם חבילה יפה של כרטיסי ביקור – אין לדעת את מי תפגשו, ואתם לא רוצים שהם ייגמרו לכם באמצע. יש לכם דמו להציג או דוגמיות מוצר לחלק? ארזו מספיק – ועוד קצת.

ביום הכנס

תגיעו בזמן!

אז מה אם ההרצאה הראשונה שאתם מעוניינים ללכת אליה מתחילה רק ב-12:00? תחילת הכנס זה זמן חשוב מאין כמוהו – חוץ מהעובדה שכדאי לסיים את כל ענייני ההרשמה בקופה כמה שיותר מהר, זה הזמן שבו מתחילים להתמנגל, שותים קפה כדי להתעורר, ומקבלים תמונת מצב של השטח. מי שמאחר נוטה לפספס דברים.חוץ מזה, אם תגיעו מוקדם, תוכלו להסתובב במתחם הכנס, להכיר את האזורים החשובים, לסמן לעצמכם איפה הביתנים שתרצו לבקר, לבדוק באיזה אולם מתקיימות ההרצאות שאתם רוצים ללכת אליהן וכן הלאה.

תהיו נגישים

אתם לא חייבים לחייך כל הזמן ולתפוס לשיחה את כל מי שעובר לידכם, אבל תשתדלו לא לתקוע את הראש במסך כל הזמן. תסתובבו במתחם, תסתכלו סביב, נסו לאתר אנשים שאתם מכירים ונסו לשדר שאפשר לדבר אתכם. אם במקרה תופס אתכם מישהו שאתם פחות מעוניינים לדבר אתו, אתם תמיד יכולים להגיד שאתם ממהרים להרצאה או לפגישה שקבעתם; אבל יתכן גם שיתפוס אתכם מישהו שהמון זמן רציתם לדבר אתו. אז חבל לפספס את ההזדמנות.

תסכמו את ההרצאות החשובות והמפגשים החשובים

ביום מלא הרצאות, יש המון חומר להבין ולזכור; בנוסף, אם תשוחחו עם הרבה אנשים רלוונטיים, תצטרכו לזכור גם את השיחות שניהלתם אתם. כדי שזה לא ייגמר בבליל של דפדפות מקושקשות ובכרטיסי ביקור של אנשים שאתם לא זוכרים שפגשתם, נסו לסכם באופן הגיוני אך תמציתי את מה שחשוב לכם לזכור בסיום כל הרצאה/פגישה/שיחת היכרות. הדרך לעשות את זה? שם האדם, שם החברה, ו-3 נקודות טייק אוויי חשובות. זה המינימום. אם קבעתם עם מישהו שתצרו אתו קשר בהמשך, או שיש לכם שאלות נוספות לגבי הרצאה ששמעתם שאתם רוצים לשלוח למרצה, כתבו גם את זה!

תשתתפו בשיח סביב הכנס

כיום כל אירוע מקצועי קורה לא רק במציאות הפיזית, אלא גם ברשתות החברתיות. רוצים שיידעו שאתם בכנס? תעשו צ’ק אין, תשתמשו בהאשטאג הרשמי (ההאשטאג של נקסט קייס הוא nextcase2017#), תעשו סלפי (טוב, רק אם אתם ממש רוצים), תתייגו אנשים אחרים שאתם רוצים לפגוש אותם, תעשו תמונה של כל נציגי החברה ותייגו את עצמכם בכנס, תעשו לייב בלוגינג על הכנס בטוויטר, וכן הלאה. בצורה הזאת אנשים אחרים יוכלו לראות שאתם שם, ואתם תוכלו לראות שאנשים אחרים שם. אם אתם רוצים לדעת מה אנשים אומרים על הכנס, או לבדוק את העדכונים שהוציאה הפקת הכנס, תעשו חיפוש על ההאשטאג וכך תמצאו הכל מרוכז במקום אחד. דרך מעולה לעשות זאת בנקסט קייס היא לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק של הכנס. אנחנו נשדר שם את האירועים מהשטח בלייב לאורך כל היום :)

באים כצוות? תתפצלו

אתם כמה נציגים מאותה החברה שמגיעים לכנס ביחד? תלכו לפי שיטת הפרד ומשול, ותנסו לא להישאר כל הזמן ביחד, אלא דווקא להתפצל. כך תוכלו להוציא מהכנס את מלוא הפוטנציאל. אתם יכולים להחליט שאחד מכם הולך לכל ההרצאות ומסכם, אחד עושה מינגלינג ואחד עושה פגישות עם אנשים, או לחלק את זה ביניכם בכל דרך אחרת שתבחרו.

אחרי הכנס

ספרו על הכנס לאנשי החברה שלא היו בו

בהנחה שהלכתם לכנס כדי ללמוד דברים חשובים שיקדמו את החברה שלכם ולפגוש אנשי מפתח שיוכלו לעזור לחברה באופן כלשהו, חשוב מאד להעביר את המידע הזה גם לאנשי החברה שלא נכחו בכנס. אם אתם קצרים בזמן, אתם יכולים לסכם את כל הנקודות החשובות במייל ולשלוח אותו בתפוצה לכל החברה או לאנשים הרלוונטיים; אבל אם בא לכם לעשות משהו יותר נחמד וחווייתי, כנסו את כולם לישיבה ובה דברו על מה שלמדתם בכנס, חוויות מעניינות שהיו, אנשי מפתח שפגשתם, וכן עדכנו אם יש יש פעולות שהולכות להתבצע בחברה בהמשך למה שהיה בכנס.

It’s follow-up time

אספתם בכנס כרטיסי ביקור? קבעתם עם אנשים מסוימים שתיצרו אתם קשר? יש לכם עדיין שאלות שלא נענו על חלק מההרצאות ששמעתם? זה הזמן לממש את כל ההזדמנויות האלה. שלחו את השאלות, הציעו חברות בפלטפורמות השונות, תאמו פגישות, אפילו תתקשרו. ודאגו לעשות את כל זה תוך שבוע מיום הכנס, כדי שהמידע עדיין יהיה טרי בראשכם – וכדי שהאנשים בצד השני יזכרו במה מדובר.

זהו! איך אתם? מרגישים מוכנים לכנס או שיש עוד עבודה לעשות? אם כן – זה הזמן!


לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים